Pages

Sunday, August 30, 2009

mereka yang lupa daratan

  1. Namewee Wee Meng Chee

Anak muda cina yang lupa daratan dan pelampau.Buta sejarah dan bodoh.Mungkin pengenalan ini sudah cukup untuk menggambarkan perbuatan dia yang sangat dangkal.Dia melalui video clip yang bertajuk 'Negarakuku' secara terus terang menempelak hak istimewa orang Melayu.Dia menafikan hak orang melayu dalam pekerjaan dalam sektor kerajaan dan pendidikan.Dia lupa satu perkara,bangsa Melayu merupakan penduduk asal Malaysia dan bangsa cina merupakan bangsa pendatang.Adakah wajar penduduk tempatan dan kaum pendatang diberi hak sama rata??Kalau dia memang tidak suka tinggal di negarakuku ini,dia boleh berambus dan balik negara asalnya.Berikut merupakan gubahan 'kreatif beliau',siap ada lirik.







2. Jeff Ooi

Ahli parlimen Jelutong daripada DAP ini memang teramat biadap.Dia menuduh Jemaah Islah Malaysia (JIM) sebagai 'ekstremis agama.Jeff Ooi menuduh seseorang Muslim sebagai ekstremis kerana "bercita-cita untuk membentuk Malaysia sebagai sebuah negara yang menerimapakai undang-undang syariah sepenuhnya" adalah satu pertuduhan yang biadap dan melampau.Saya tidak tahu berapa ramai orang Islam di negara kita yang ambil tahu tentang perkara ini.




3.'Ustaz' Ronnie Liu

Memfatwakan bahawa bir tak haram sebab kandungan alkoholnya rendak dan kurang memabukkan.Ini satu lagi contoh pemimpin yang otak udang.Pandai2 memberi fatwa tentang Islam sedangkan dia sendiri kafir laknatuLLAH.Peristiwa itu yang berlaku di Selangor, pada 30 Julai 2009, Ronnie Liu (Exco Kerajaan Negeri Selangor) telah mengarahkan Majlis Bandaraya Shah Alam memulangkan semula minuman keras yang dirampas dari sebuah kedai serbanika di Jalan Liku, Seksyen 8. Ronnie Liu juga turut campur tangan dalam operasi Majlis Perbandaran Subang Jaya (MBSJ) dan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) di sebuah premis Bandar Sunway selepas itu. Ronnie menyatakan bahawa bir bukanlah minuman keras. Namun Khalid Ibrahim tetap membela Ronnie Liu.

0 comments: